Új parkolók épülnek az elővárosi vonalak mentén

Új parkolókat és biciklitárolókat terveznek az elővárosi vasútvonalak mentén, összesen negyvennyolc állomáson. A tervek 2023-ban készülnek el, a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vasútvonal is érintett. Egyes nagyforgalmú megállókban könnyűszerkezetes parkolóházak épülnek majd.

Új parkolókat és biciklitárolókat terveznek nyolc elővárosi vasútvonal - köztük a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi - mentén. Negyvennyolc állomáson - Kápolnásnyéktől Törökbálintig, Ceglédtől egészen Szobig - több mint 3000 P+R-parkoló és 2000 B+R-biciklitároló tervezését kezdték meg – írta Facebook oldalán Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára.

A közlekedés Budapest egyik legnagyobb kihívása. A célunk, hogy csökkentsük a városba beözönlő autók számát, kevesebb legyen a dugó, tisztább a levegő. Ehhez kulcsfontosságú az elővárosi vasút fejlesztése

A forgalmasabb elővárosi vasútállomásokon a reggeli csúcsidőszakban hamar elfogynak a szabad helyek, sőt bizonyos megállókban egyáltalán nincs is hol szabályosan letenni az autót. Így az ingázók sok esetben az állomás körüli utcákban hagyják azokat, ami érthetően zavarja a helyi lakosokat és a forgalmat. Erre a helyzetre jelentenek megoldást az új P+R-parkolók - néhol felszíniek, egyes nagyforgalmú megállókban pedig könnyűszerkezetes parkolóházak épülnek.

A nagy budapesti csomópontok mellett és Budapest szélén is létrehoznak új P+R-férőhelyeket: Kelenföldön, az őrmezői oldalon legalább 1500 férőhelyesre bővítik a meglévő parkolóhelyek számát, a Mexikói útnál és a Kacsóh Pongrác úti felüljárónál szintén 1500 új hely lesz - írja a Magyar Építők.

Vitézy Dávid vezetésével a Budapest Fejlesztési Központ négy céggel (konzorciummal) megkötötte az erre vonatkozó szerződéseket, az engedélyezési, kiviteli és tendertervek 2023-ban készülhetnek el.

Forrás: Magyar Építők. Fotó: Fürjes Balázs